Bufetový systém s online objednáváním v iKelp POS Mobile
Každý dnes ví, jak to funguje v bufetech nebo stáncích s rychlým občerstvením. Přijdete, postavíte se do řady, objednáte si, zaplatíte. V lepším případě počkáte, než vám objednávku rovnou připraví, což samozřejmě nějaký čas trvá. V horším případě se postavíte do druhé řady s lístečkem na výdej a čekáte, než vás zavolají, abyste si přišli pro objednávku. Může to však fungovat i jinak. Jak tento systém pro zákazníka, ale také pro obsluhu zrychlit a zjednodušit se dovíte v tomto článku.
V praxi je možné bufetový systém rozdělit na dva možné scénáře:
- Zákazník si objedná jídlo v bufetu u okénka nebo online pomocí QR kódu, kde dostane lísteček s číslem objednávky a počká si, než je jeho objednávka vyřízena. Následně ji převezme ve "výdejním okénku". Typickým příkladem je horská chata s terasou bez obsluhy nebo bufet na koupališti.
 
- Místo, např. "terasa s obsluhou", kam číšník přinese objednané jídlo. Jídlo si objednáte, zaplatíte a počkáte, než vám ho obsluha přinese.
 
V případě aplikace je však možné tento systém obsluhy výrazně zjednodušit. Pomocí tzv. QR kódů. Dnes již QR kódy většina lidí zná. S krátkým návodem, který je umístěn přímo u něj pro online objednání jistě nic nepokazíte. Nyní si ve zkratce popíšeme jejich využití u jednotlivých scénářů.
Bufetový systém - Klasický scénář
- Zákazník si objedná u okénka.
 
- S dokladem o zaplacení dostane číslo objednávky, na základě které bude jeho objednávka vyřízená.
 
- Objednávku si převezme po vyvolání čísla z výdejního okénka.
 
Bufetový systém - Výdejní okénko
- U objednávkového okénka nebo někde v okruhu několika metrů bude QR kód s odkazem na váš iKelp POS Mobile. (Např. Objednejte si pohodlně přes www.skusit.zavolatobsluhu.sk.)
 
- Zákazník kód nasnímá.
 
- Klikne na možnost Objednejte si.
 
- Vybere si z nabídky jídel a nápojů.
 
- Pokud je aktivní platební brána, může objednávku přímo uhradit nebo vybere způsob úhrady a objednávku potvrdí.
 
- Následně se objednávka zobrazí obsluze, která ji potvrdí.(V závislosti na nastavení může být objednávka automaticky potvrzena při úhradě).
 
- Po kliknutí na objednávku se zobrazí výdejní lístek s číslem.
 
- Vybere způsob platby. (Po potvrzení objednávky obsluhou, resp. zrealizování platby se zobrazí číslo výdejního lístku).
 
- Počká na informaci o přípravě objednávky s možností jejího vyzvednutí.
 
- Klikněte na objednávku, zobrazí se číslo výdejního lístku, který pro kontrolu sdělíte obsluze při výdeji.
 
Bufetový systém - Terasa s obsluhou
- Na stole je QR kód, který zákazník oskenuje.
 
- Klikne na možnost Objednejte si.
 
- Vybere si z nabídky jídel a nápojů.
 
- Pokud je aktivní platební brána, může objednávku přímo uhradit nebo vybere způsob úhrady a objednávku potvrdí.
 
- Následně se objednávka zobrazí obsluze, která ji potvrdí. (V závislosti na nastavení může být objednávka automaticky potvrzena při úhradě).
 
- Po kliknutí na objednávku se zobrazí výdejní lístek s číslem.
 
- Vybere způsob platby. (Po potvrzení objednávky obsluhou, resp. zrealizování platby se zobrazí číslo výdejního lístku).
 
- Po přípravě objednávky se zobrazí notifikace, že je objednávka připravená.
 
- Jakmile je objednávka připravená, obsluha ji přinese na stůl.
 
V čem má systém online objednávání výhodu?
Jak již bylo řečeno na začátku.
- Není potřeba stát v řadě.
 
- Prodírat se mezi lidmi v řadě, abyste si prohlédli nabídku bufetu. Můžete si ji jednoduše prohlédnout na svém mobilu.
 
- Pokud si něco zapomenete objednat, jednoduše vytvoříte novou.
 
- Objednávku je možné zaplatit také online, bez nutnosti mít sebou peněženku nebo kartu, pokud to bufet umožňuje.
 
- Stačí si počkat na notifikaci o možnosti vyzvednutí objednávky nebo na obsluhu, která vám ji přinese.
 
- Šetří čas nejen zákazníkovi, který nemusí čekat v dlouhé řadě, než si zákazník před ním rozmyslí, jestli si dá hranolky nebo smažený sýr, ale také obsluze.
 
Samozřejmě má zákazník stále možnost přijít a osobně si objednat.
Více o možnostech a nastaveních jednotlivých scénářů se dovíte v příslušných návodech.
 
  
 by
    
      Ing. Lukáš Krajčír